Bhután - 7. nap
2018. július 29. írta: AkosDmhd

Bhután - 7. nap

Na jól indul a napom. Najó, annyira nem.

Este még rám írt a buddy-m (szerintem el kellene kezdenem a nevén szólítani, hátha akkor én is gyorsabban megtanulom), szóval rám írt Kezang, hogy reggel nem lesz itt amikor reggelizek, de szervezett nekem egy diákot, aki szívesen társul hozzám. Na ezt nem nagyon értettem, mert néha eléggé felnőttnek érzem magam, de legyen. Ez biztos valami helyi szokás.

Szóval ma reggel a 7:20-ra állított órám nem csörgött és 7:55-kor keltem. Rohantam, de foglalmam sem volt kihez, mert nem ismertem. Sőt azt sem tudtam, hogy fiút keresek-e vagy lányt. Valszeg tegnap bemutatták nekem, de vele együtt még kb 40 embert és még az angol neveket sem tudok megjegyezni, nemhogy bhutánit.

A lényeg, hogy nem tudtam kit keresek, ezért lassan mentem be, mindenkinek köszöntem és mosolyogtam, de senki nem szólított le. Az volt a harci stratégiám, hogy engem ő talán könnyebben megismer, mint én őt. Semmi, így leültem az amerikaikhoz és ennyi.

Amúgy nincs víz az épületben. Honnan tudom? Onnan, hogy harci díszben, egy szál törölközővel és piperéimmel mentem zuhanyozni, de nem jött víz. Megnyugtattak, hogy lesz. Nem nyugtatott meg.

Elhatároztam ma, hogy épületet cseréltetek, mert megláttam, hogy a másikban mennyivel kulturáltabb a WC.

**********************

Kávézás után sétáltam egyet, mert azt tök jól megdumáltam a két kanadai csajjal, hogy lemegyek velük a városba, de hogy hogy találkozunk, azt már nem :D De szerencsére összefutottam velük. Az amerikaiaknak saját buszt béreltek, ezért oda bepofátlankodtam. 

A város épületei teljesen egyforma stílusban lettek/lesznek építve. Ez tök szép hagyománytisztelet. Járdák nagyrészt nincsenek. A házak aljában mindenhol van valamilyen bolt.

Az első megállónk egy templom volt. Egy dombra épült. Tök érdekes, hogy minden templom körül van egy falba vésett mélyedés, ami tele van forgatható izékkel. És ezeket sorban mind meg kell forgatni, hogy szerencsét hozzon. Nagyon mókás :D A templom belül nagyon kicsi, de nagyon szép. Bent nem lehetett fényképezni, sőt a legbelső részbe be sem engedtek minket. Nagyon hisznek a karmában. Ez adja az egész boldogságuk alapját. Ha most jót teszel valakivel, vagy mondjuk nem vagy egy szemét dög, akkor azt kapod vissza. Sokan pénzt adnak, de van aki ételt hoz áldozatként.

 

Ezután gyalog mentünk be a városba, ahol megláttam az első kereszteződést, amiben Traffic Police volt. Ez a megnevezése, ezért felel. Ez is egy tök szép hagyomány. A jelzőlámpákat az emberek kérésére cserélték vissza rendőrre, mert azt túl személytelennek tartották. Mekkora királyság mar :D A rendőr figyeli a forgalmat, és az autósok érkezésének függvényében engedi át őket.

714.jpg

Amit már Bangkokban is láttam, és itt még gyakoribb az a vashasználatának kerülése az építkezésen - már ahol lehet, úgy értem. A házak építésénel a tartóoszlopok mind bambuszból vannak.

720.jpg

Egy étteremben kajáltunk, ahol az asztalok a térdemig értek, és ezt onnan tudom pontosan, hogy kb négyszer vágtam bele a lábam. Állítólag a hely egy felsőkategóriás étterem volt, de vasárnap délben rajtunk kívül senki nem volt ott. Nagy tálban hoztak kaját, és abból vett mindenki: sima rizs, kukoricás rizs, vörös rizs (ez valami helyi specialitás), párolt zöldség, csípős párolt zöldség, valami krumpli salátaszerű és valami aminek sajt íze volt, de csípett mint az állat és úgy nézett ki mint a fehér ikra. Vegetáriánusoknak ez a paradicsom. Persze mindent megkóstoltam, a végére meg megint tüzet hánytam úgy égett a szám.

Aztán elmentünk a zöldségpiacra, ami nagyon szuper hely volt. Sajnos nem vettem semmit, mert én voltam kábé a "pluszegyfő" a csapatban és nem akartam bunkónak tűnni, hiszen a többiek még nem váltottak pénzt. Nekem az volt az első dolgom a reptéren. De a piac tök nagy és van egy csomó minden. Minden alkalommal leesik az állam, amikor meglátom, hogy még a házi készítésű cuccokon is fel van tüntetve angolul, hogy mi van benne. Itt komolyan ennyi turista lenne? Eddig még egyet sem láttam.

A sima piachoz egy hídon vezet át az út.

A másik piac egyik fele szuvenírekkel van tele, a másik fele meg jobbnál jobb márkás cuccokkal: DADIOS (aka ADIDAS), NIKSE, Jack Wolffskinn, stb.

Most megint szakad az eső :D :D :D De legalább lett víz az épületben. :D :D :D

Na lemegyek lógni valakikkel, hogy ne tűnjek annyira outsidernek. Bár azt már most látom, hogy ez nem egy olyan jól-be-basztunk-minden-este típusú tanulmányi progi lesz, mert a sörmentes napjaim száma is nőtt eggyel. Holnap tali.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bhutan-bangkok.blog.hu/api/trackback/id/tr2514148015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása